Wednesday, June 19, 2013

#notetoself



Mungkin di alam pekerjaan nanti manusia boleh ajarkan kau erti--
Hormat orang,
Jgn ikut kepala kau sorang,
Hargai pengorbanan orang.

Takpa,
Ini semua UJIAN,
Dengan ujian kita lebih dekat dgn-Nya.

"Kenapa ek skrng bila dia jmpa sya tak mcm dlu?"

"Maksud awak?"

"Yela, dulu kalo jmpa sya mcm smngt ja skrng senyum pn mcm terpaksa saja."

"Kita tak tahu org suka kita ke tak, kita tk tahu kita ada bg skit hati org ke tak, kita tk tahu apa org ckp psl kita di belakang kita, kita pun buat benda yg sama jugak kan?"

"Yea..."

"Jgn awk nk rsa sedih dgn org sekeliling awk, biar apa org nk ckp dgn kita, biar kita buat kerja di sebalik tabir, tak dpt nama pun xpa janji kita tau segalanya. Dengan kelebihan dia ada itu, buatkan awak terus bersemangat."

:) DH





Monday, June 17, 2013








Assalamualaikum, hai hai hai!
Okay berhenti kejap bersama kitkat. Eh?
Okay entry ni nk bgtau aku dh delete entry sebelum ni iaitu "HAHA" & "too haters".

Sebab?
Entah la, asalnya gatal nk tahu tweet tu ditujukan untuk siapa srbenarnya,
So bila bibir merah muncul di FB,
Tak smpai berapa minit--protected suda!HAHA.

Time tu aku pun tak pk panjang,
Tahu nak tembak ja org,
Sbb tu buat entry mcm tu.

Entah la rasa mcm tak nak ada sifat benci dkt sapa,
Mmng la sifat tu lahir dkt smua insan diatas muka bumi ini,
Nobody perfect kan?

Bila ada sifat benci yg keterlaluan tu,
Rasa mcm hati ni busuk gila,
Busuk lagi dri telur kemuruk,
*ayat bajet suci gilaaaa

Hari demi hari aku belajar apa yg realiti,
Manusia semua boleh berubah,
Sama ada ke arah baik & tak baik.


So, apa yg buruk,dari saya,
Yg terbaik dri Allah S.W.T.

#notetoself

"Dont want others simply judge you, you also dont judge others simply ;)"

Sunday, June 16, 2013



Bertindak seperti mana alasan yg diberikan,
Bila bertindak tak serupa alasan--org fikir bukan-bukan,
Kita semua tak sama fikiran,
Kita tak boleh paksa apa org nak fikirkan.


Friday, June 14, 2013

#copypaste

“The Believing woman is never down for long,
She is like a willow under strong wind,
She will bend to breaking point but will stay whole,
She’ll sail against tides and storms,
She may get bruised from life,
But she will never give up.
Because she knows that Allah will not give her more than she can bear,
She knows her worth and even when she is walked upon or laughed at,
No one can take away her dignity,
As her refuge is Allah SWT

Tuesday, June 11, 2013


Bersabar disaat diuji,
Tersenyum di kala hati menangis,
Memaafkan di saat dihina,
Berdiam dikala membuat kebaikan.


Memang benar--mintak maaf jika buat salah,
Tapi bila habis saja ckp mintak maaf-- terus belah,
Ingat hati jiwa raga ni boleh belah-belah?,
Lepastu masing-masing berpura pura tak kisah.

Back me down from backing up
Hold your breath now it's stacking up
Etched with marks, but I can deal
And you're the problem and you can't feel
Try this on, straitjacket feeling
so maybe I won't be alone
Take back now, my life you're stealing

Yesterday was hell 
But today I'm fine without you
Run away this time without you
And all I ever thought you'd be
That face is tearing holes in me again

Trust you is just one defense
off a list of others, you don't make sense
Beg me time and time again
to take you back now, but you can't win
Take back now, my life you're stealing

Yesterday was hell 
But today I'm fine without you
Run away this time without you
And all I ever thought you'd be
That face is tearing holes in me
but today I'm fine without you
Run away this time without you
And all the things you put me through
I'm holding on by letting go of you

And when that memory slips away
There'll be a better view from here
And only lonesome you remains
and just the thought of you I fear
it falls away

Yesterday was hell 
But today I'm fine without you
Run away this time without you
And all I ever thought you'd be
That face is tearing holes in me
but today I'm fine without you
Run away this time without you
And all the things you put me through
I'm holding on by letting go of you

#thanks friend :)

Monday, June 10, 2013

Thursday, June 6, 2013

hormat

Hormat cara orang, faham kita berbeza,
Biar orang cara orang, kita cara kita. -waniardy

Tuesday, June 4, 2013

Apa pun yang terjadi, 
Allah mempunyai alasan yang tersendiri,
Kamu mungkin tak mengerti,
Kamu harus yakin dan percaya itu semua adalah terbaik untuk dirimu sendiri.

 


The older we get, the less friends we have.

Seorang itu akan mengikuti pendirian sahabat karibnya, kerana itu hendaknya seseorang itu memperhatikan, siapakah yang harus dijadikan sahabat. 

Monday, June 3, 2013

jangan

Sebab bukan semua orang akan suka kita.
Kita juga tak boleh paksa orang suka kita.

Jangan ungkap sayang jika ingin sedapkan hati,
Jangan ungkap sayang jika tidak betul2 sayang,
Sayang, terima saja baik buruknya,
Sayang, bukan tinggal bila sedar perangai buruknya.

Alhamdulillah

To be happy is not depend on others,
It is in your hands ;)