Saturday, June 18, 2011

Daddy Cool!

Assalamualaikum :)

Happy Father's Day!
Especially to my dad,Umar bin Ahmad. 60 years old. Have been married with Rosni bt Abu Bakar for more than 20 years. They still get along. Even sekarang they are not called "Abang" or "Sayang" but they used to call "Aku" or "Hang". Cool kan parent aku. haha. Tapi kadang nampak sweet jgak :) Well,ayah aku xmcm ayah orng lain. What i meant is,mcm ayah2 kwn aku dieorng mmng rapat sngt dgn anak dieorang. Bukan nak kata ayah aku xnak rapat ngn aku. Tapi dari kecil lagi,aku asyik di tinggalkan disebab dgn pekerjaan nya yg selalu kena pg outstation. Dari kecil sampai besar ngn mak aja. Mak la papa,mak la mama. haha. Tapi Alhamdullillah,sekarang ayah aku bnyak berubah. Mcm dulu susah nk sembang sama2. Sekarang dh ok dh. Siap boleh melawak2 lagi. Our fav are same too. We prefer having a chat about cars. And mau jugak la tanya psal my studies. Kalo dlu,if mak xlarat nak ambil report card time sekolah rendah and suruh ayah aku pg ambil,dan ayah tanya kt mak "Shila darjah berapa?". Serious tersentap bila dgr ayah aku tanya mcm 2. Kalo tanya "Shila kelas mana?". Boleh accept lagi. Tapi xpa semua kenangan 2 sudah digantikan dgn kebahagiaan buat kami sekeluarga :)




tengok pinggang ayah! Slim nya. Nak pinggang cm ayah! haha. Waktu ni zaman bila tah la. Sebut pasal pinggang ni ade cite sedih jugak. Baru2 ni ayah pg buat MC. And the result was not good to hear. Ayah didapati ada syntom2 sakit buah pinggang. Sedih sngt. Ayah dh bnyk berjasa dkt aku even kasih sayang kurang dpt waktu kecil tapi ayh berkerja keras demi menampung apa sajaaaaaaa aku nak. Double thanks to ayah. Sayang ayah! :)

Kami Anak Bapak!

Nicole Richie & Lionel Richie


Laila Ali & Muhammad Ali


Syamsul Yusof & Datuk Yusof Haslam.



Miley Cyrus & Billy Ray Cyrus



Ivanka Trump & Donald Trump



Nurshila Umar & Umar Ahmad :)

p/s : mata tertutp plak dah! Susah nak bergambar ngn ayah. Huhu.


The moral value of the post : Happy Father's Day. Love them as you love yr HERO :)




No comments:

Post a Comment