Friday, July 1, 2011

Aku tak tau hari ni apa motif aku keluar =.=


Assalamualaikum :)
Pada tanggal satu haribulan 7 ni. Aku bersama rakan ku "Khodijah Qistina", heh silap2 "Khadijah Qistina,hehe ingin keluar bersama2 ke Penang untuk berjalan2 di Taman Orkid dan Bunga Raya. Kat sini aku nak cerita sikit,xsikit la bnyk jgk. Apa yg dh jdi dri start aku bangun tido sampai la balik ke rumah.


Pertama : Lepas solat Subuh,aku terus panaskan lauk untuk makan pagi. Then,sambung tido balik. hehe. Then,bangun balik,sarapan pagi,iron baju,mandi. Tgh syok2 aku mengangkat baldi untuk siram ke muka. Tiba2 aku dengar suara berdesing dari luar pintu bilik air,"Shilaaaaaaaaa! Cepat mak nak terrr.....". "Mak ni la suka kacau Shila nak mandi!,tiap2 hari cam ni". Mak aku pun selamba ja over take turn aku. Saja ja mak nk bt cm 2,sbb malas nk tnggu ank dara dia mandi ni,lama!. haha. Like father,like daughter! haha. Dah siap semua,masuk bilik,tgk ada msg dari Tina, "Babe,nak kuar nanti bgtau ek?". "Okay,aku baru lepas mandi,berebut toilet ngn mak aku =.=".


Kedua : Keluar ambil Tina. Si dia keluar dri pintu pagar yg berwarna biru dan agk berkarat sikit,huahua dgn ayunya memakai baju kurung warna hijau! Well,kami semangat p Taman Bunga weyh! Aku pn pkai baju warna hijau jgk! Eh,baru perasan plak. hehe. Selalu keluar bersama mesti pakai baju warna sama,xjanji pn. Kuat chemistry nye tu. hoho. Dan terus Tina masuk keta dan aku pun broom broom,"Babe,kita p Caltex sat na,nak jolok duit(ambil duit kt atm)" "Alrite". semua alrite ja dia. haha. Bila dah sampai aku pun laju je jalan,sampai mesin atm,tgk2 out of service! =.= "Babe,out of service la". "Xpa,kat sana banyak". "Yala tapi aku ada 4 hinggit ja,duit tol pn xlepas". "Xpa2 aku ada".


Ketiga : Sampai kat atas jambatan,dua2 orng kami konfius nak ambil jalan yg mana satu? So,aku ikut jalan Tina,haha sejak bila ada jalan nama Tina. Maksud aku,jln yg dia search kt google maps. P punya p. Aish tang mana dah ni. Signboard Taman Orkid pn xnampak. Tina pn google-ing la kjp. Ingatkan berpandukan google maps senang, rupa nya google bawa kami bersiar2 selama 3 jam dlm kereta. Hampeh. Dah xnak tgk google maps la,nak tanya orng plak.


Keempat : Org pertama mnjdi mangsa kami adlh mak cik yg sedang mmbeli mknan di warung tepi jln,aku suruh Tina p tanya,and mak cik 2 pn terang la kat Tina. Cara mak cik 2 terang mcm confident ja. Bila dh smpai xnampak apa pn tapi rumah2 kat situ masyallah,gila cantik. Bapak kaya la orng2 itu. hehe. Then,mangsa kedua Tina plak,Pak Guard Inti International College. And jwpn Pak Guard 2 lagi stail,"Adik,Taman Orkid 2 dah pindah kat Batu Maung dh". What? Pindah,tgk internet dia xmention apa2 pn. Hampa seketika. P tanya cashier kt stesen minyak,depa bg jwpn,"Saya orng Seberang la adik,xtau la". Ronda2,kat dpn BJ Mall,konon nya nak tanya Pak Cik Teksi,sure depa tau kan. Elok saja Tina keluar dri keta,sorang pn xdak,lari p mna tah. And Tina tercegat dkt pintu kereta and tiba2 aku ternampak bdk kolej aku,xrapat pn,tpi senyum2 cm 2 la kan kalo terjumpa and nama dia pn aku xtau. Aku terus menjerit kat Tina,"Tina,kawan aku 2". "Babe nama di apa aku nak panggil ni". "Errr xtau la~". " Babe!!! Cepat la". Aku pun kata kt Tina, xpa la hg naik la, keta kt blng dk tnggu ni. Then,call kwn aku yg lain keja kt Bj Mall 2. Aku tnya kat mna ek Taman Orkid? And blh jwpn kwn aku mcm ni,"Nak p rumah sapa?". haha. Serius lawak,dia ingatkan taman perumahan yg nama Taman Orkid. Aku kata,"Xla,ni Taman bunga punya". "Ooooo,xpernah dgr la kak shila". What xprng dgr? Org BJ pn xpernh dgr ke? Ehmmm lagi putus harapan la kami. So,antara QB atau Little India?


Kelima : Punya dk keliru last2 p Gurney terus. Xplan apa pn. haha. Then,otw p Gurney. Traffic jam la plak. Dgn motor berkeliling,risau aku dibuat nya,andai nya tersodok mereka masuk dlm longkang tepi jalan. haha. Sampai kat sana mkn di A&W and shopping~

Beli pashmina,100 % Cashmere,kain nya sngt soft, RM 49.90 less 20 % tnggl RM39.92



Pegi MPH plak,beli Remaja,konon nya xsbar nak tgk bahagian klik klik,kot2 la keluar pic aku ngn mmbr2. Saja2 ari 2 hantar,tapi xkeluar pn. huhu. Then beli buku non- fiction,yg bertajuk Rojak. Tina yg promote,dri dlm kereta lagi. haha. Dia dh baca and dia beli yg English pnya,i beli BM pnya. haha. Murah sikit.


Keenam : Balik dari Penang dgn Feri Pulau Rawa kot. Kalau xsilap la. haha. Atas feri 2 mcm2 la pot pet pot pet,tergelak terkekek. haha. And plan nak p pekena apa plak lps ni ( nak makan apa plak lpas ni ). And Tina ajk mkn Laksa dkt Taman Bukit Minyak. Kat Taman Bukit Minyak pn blh sesat. haha. Dah nk smpai,aku tgk moto cm bnyk ja kt warung 2,sambil lalu dpn warung 2 aku nmpk bdk sekolah kitaorng,"Babe,segan la ramai kot bdk laki tgk Z***** pn ada". Tina pn terpinga2,"Aah la siap A**** pn ada jgk,pekes?". "Weyh! tu bkn A**** la,mamat cina mana tah". Aku memaksa Tina keluar kejap p usha ada mamat cina rmai ka yg 2 or mamat melayu,haha. And Tina pn meluah perasaan nya,"Babe! hg tau dak aku ni dk trun kluaq masuk dri BJ lgi,bla,bla,bla...". Aku kena berleter. haha. sekali tgk cm nyonya jual sayur marah xbayar hutang ja. haha. Then,pg la mkn dan balikkkkkkkkkkkkkkkkkk.





The moral value of the post : Sape2 yg tau Taman Orkid kat mana,sila lah comment. Drpd apa yg kami tanya orng mcm Taman tu xpernah wujud ja. haha.

2 comments:

  1. bwahahhahaha :D kalau amoi jual sayur tak pa gak... hg bagi aku nyonya trusssh~

    babe hg lupa tulis nie, awek cun kat 7E pun tak taw jalan. tapi style dia macam tak taw pun ada taman tu kat sini. haha

    ReplyDelete
  2. haha. alamak terlupa ayat amoi. haha.

    aah,la terlupa yg 7e pnya sbb jwpn dia xbest!. haha.

    ReplyDelete