Friday, July 15, 2011

gembira . sedih . terima .


Assalamualaikum :)

Alhamdulillah dan syukur kpd-Nya dgn apa yg dikurniakan oleh-Nya. Alhamdulillah again,I got an offered from UTHM for Bachelor’s Degree in Technology Management (Production and Operation) with Honours. Even this not my first choice.

GEMBIRA.
Same as my partner :) same uni,same course but somehow kami perlu jaga batas batas pergaulan dgn dunia bebas yg akan dtng. Walaupun tak semudah itu bila difikirkan dgn nafsu muda ini. Tetapi semestinya kena berjaga. Saya adlh insan yg cetek dri sudut pelbagai ilmu. Dan itu,saya ingin belajar,mengenali dan melakukan ke arah yg benar :)


SEDIH.
Sedih kerana ibu bapa susah terima keputusan ini. Sebab terlalu jauh dgn ku. Saya adlh hrpn buat mereka. Hanya saya saja yg dpt mnjga mreka tpi mungkin ini satu hikmah,hikmah yg blm pasti apkh nya itu. Akn ku buat terbaik buat mereka yg ku sayangi :)


AKU TERIMA.

Dan firman Allah s.w.t yang bermaksud :
" Dan alangkah baiknya jika mereka redha dengan apa yang Allah dan Rasulnya berikan kepada mereka sambil mereka berkata : ' Cukuplah Allah bagi kami , Ia dan Rasulnya akan berikan pada kami kurnianya ,Sesungguhnya pada Allah kami menuju ".
( Surah At Taubah : Ayat 59 )


4 comments: